vineri, octombrie 02, 2015

Lamb cake




          La mulți ani pentru tăticul meu, eroul cu 3 fete !
          Tatăl meu este acela care a iubit-o și a ales-o pe mama ca să ne fie dătătoare de viață, este acela care ne aduce zâmbetul pe buze în cele mai grele momente, este acela care ne-a protejat și iubit ca un adevarat erou! Este exemplul meu în dragoste, iertare și fericire:). El este acela care a muncit din toate puterile lui și câteodată și peste limită, ca să ne crească și să ne formeze pentru viitor. Tăticul meu iubește animalele, în special oițele, ceea ce m-a determinat să îi pregătesc o surpriză drăguță pe placul lui. Noi 3, fetele lui, îl iubim, îl îmbrățișăm și îi dorim binecuvantare cerească toată viața lui !
*P.S. În această zi, când tatăl meu a venit acasă și a văzut tortul și cadoul (în care se afla și un berbecuț de pluș) am văzut în ochii lui strălucire și bucurie, exact ca la un copilaș când primește jucărioara lui dragă...incomparabile momente!
-KSSS

Ingrediente blat:
7 ouă
7 linguri de apă
14 linguri de zahăr
14 linguri de făină tip 000
jumătate de plic praf de copt
esență de vanilie

Ingrediente cremă:
300g ciocolată
100ml frișcă lichidă
4 linguri zahăr pudră
200g margarină pentru prăjituri

Ingrediente sirop:
5 linguri zahăr
o cană de apă
esență de rom


Imgrediente decor:
600 ml frișcă lichidă (depinde de mărimea tortului frișca poate să fie mai puțină sau mai multă)
1 plic Tort-gelee roșu
1 plic gelatină
200ml apă rece
pastă de zahăr roz (din care modelăm năsucul, gurița și urechile)
2 bomboane mari de ciocolată
un alt blat preparat la fel ca mai sus (blatul trebuie să fie micuț, din 3 ouă)

          Blatul:  Începem cu pregătitul blatului. Batem spumă tare albușurile apoi adăugăm zahărul (eu l-am adăugat în 3 tranșe). După ce s-a format o bezea tare și lucioasă adăugăm gălbenușurile și mixăm în continuare. Separat, amestecăm făina și praful de copt și îl turnăm în blat, amestecând ușor. Adăugăm și vanilia.
          Forma de tort (cu pereți detașabili) o tapetăm cu ulei și făină sau punem foaie de copt și dăm blatul la cuptor pentru aprox. 30-35 minute sau până trece testul cu scobitoarea. Îl lăsăm la racit și apoi îl tăiem în 3.
               



          Crema: Topim pe baie de aburi ciocolata împreună cu frișca lichidă. Lăsăm la răcit ciocolata topită și amestecăm margarina pentru prajituri (la temperatura camerei) cu zahărul pudră până se omogenizează. Adăugăm ciocolata răcită peste margarină, lingură cu lingură. Lăsăm crema deoparte.

               

          Siropul: Mie îmi plac tare mult torturile însiropate, le oferă o notă de eleganță care mă copleșește. Așadar, punem două linguri de zahăr la caramelizat. Apoi adăugăm o cană de apă. Atenție la "explozie" :))!! Punem în continuare restul de zahăr și esența de rom și mai lăsăm 2-3 minute pe foc, apoi î lăsăm la răcit.



          Decorul: Gelatina (Tort-gelee rosu) o preparăm conform instrucțiunilor de pe ambalaj. Frișca o mixăm până se întărește. Gelatina (pentru frișcă) o pregătim și pe ea, conform instrucțiunilor de pe ambalaj, apoi o adăugăm peste frișcă și lăsăm să se închege puțin. Pasta de zahăr o frământăm în zahăr pudră și formăm nasucul, gurița și urechile ( nu am avut pastă de zahăr neagră așa că am improvizat și am afundat-o bine în cacao). După ce am pregătit și blatul micuț îl taiem sub formă de 2 urechiușe pentru miel și îl îmbrăcăm în frișcă.
           
          Asamblare: Asamblăm tortul în forma lui cu pereți detașabili. Primul blat îl insiropăm, apoi adăugăm mai mult de jumătate din crema de ciocolată. Restul de cremă o punem la frigider pentru 5 minute. Punem al doilea blat, însiropat desigur și apoi turnăm gelatina roșie peste el. Lăsăm să se închege puțin, nu de tot, pentru că urmează să punem crema de ciocolată întărită sub formă de biluțe (eram atât de prinsă în treabă încât am uitat sa fac o poza:)) ), pe care le împingem puțin în gelatină  (vezi poza de mai jos). Deasupra punem și ultimul blat pe care îl insiropăm mai putin. Îmbrăcăm tortul cu un strat subțire de frișcă apoi formăm cu ajutorul poșului forme de cârlionți. Punem apoi biluțele de ciocolată (ochii), nasul și gura. Urechile(din blatul micut) le străpungem cu un baț de frigărui mai micuț cu care străpungem apoi și tortul mare, urmând ca urechile să fie așezate aproximativ în linie cu ochii. Haideți ca nu-i așa mare lucru! Lăsăm la frigider 2-3 ore tortul apoi dăm gata mielul haha:)) !!!






2 comentarii:

  1. Alexandra1:40 p.m.

    Hehe cat e de draguuut tortulettul! Am sa ii fac si eu asa fiului meu,are doar 5 ani si iubeste animalele! La multi ani tatalui tau

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumeessc! Spor la prajitureala,cu siguranta va fi incantat fiul tau! te pup

      Ștergere

YOU SHOULD ALSO VISIT

NEWS

recentposts

CHECK IT OUT

randomposts