joi, martie 17, 2016

Tort cu crema de ciocolata


          La mulți ani, surioara mea dragă!
          Sora mea este aceea care întotdeauna mi-a oferit tot ce are și întotdeauna m-a pus la curent cu "d-ale esteticului" și ce ușor e să faci un tort pentru cei dragi când sunt atât de talentați în specializarea lor! Nici nu am stat mult să mă gândesc cum să îi fac tortul, aveam deja pus în minte: "TREBUIE NEAPĂRAT SĂ FIE PE TORT O FOARFECĂ!"  Nu pentru că îmi este soră, deși vă spun că e răsfăț maxim să trăiești în casă cu o coafeză, dar sunt foarte mândră de munca și talentul ei! Greeeeu mă mulțumesc când vine vorba de a pune în practică ceea ce am în gând, însă de fiecare dată (chiar dacă mă traaage tare de par haha:)) ) sunt MULȚUMITĂ de rezultat! Eu cred că o coafeză trebuie neapărat să îmbine esteticul cu ceea ce i se potrivește fiecaruia și cu ce își dorește fiecare, sora mea cu siguranță face asta! Ea este exemplul meu în tot ceea ce înseamnă creație și imaginație! Noi, sora,mami și tati, suntem cei mai mândri de coafeza noastră! ♥
*P.S. Sunt compleeeet cucerită de blatul perfect galben, făcut cu ouă de casa! De câte ori vine tatăl meu acasă cu ouă de la țară îi țin un discurs despre "cât de bine arată prăjiturile făcute cu ouăle de casă", într-un final ajungând să îmi dau dreptate singură și să privesc cum tata mănâncă omleta făcută din ouăle magice haha:)))
-KSSS



Ingrediente blat:
3 ouă
6 linguri zahăr
6 linguri făină
1 lingură ulei
jumătate de plic praf de copt
vanilie


Ingrediente cremă:
200g ciocolată
50ml frișcă lichidă
un plic gelatină
200ml frișcă lichidă
100g zahăr pudră


Ingrediente sirop:
5 linguri de zahar
o cana de apa
esenta de rom


Ingrediente decor:
aprox. 250ml frisca lichida
colorant alimentar galben
pasta de zahar neagra
floricele comestibile



          Blatul: Cuptorul meu nu coace prea bine asa ca eu  a trebuit sa fac blaturile pe rand (in numar de 3).Asadar pentru primul blat mixam spuma tare albusurile. Separat,mixam galbenusurile cu zaharul si uleiul,pana cand zaharul s-a topit. Peste spuma de albusuri adaugam amestecul de galbenusuri si omogenizam. Punem in continuare faina,un varf de cutit praf de copt (puteti pune si 2varfuri) si vanilia. Punem in tava pentru tort cu peretii detasabili ,tapetata cu ulei si faina sau direct cu hartie de copt. Lasam la cuptor pana cand blatul s-a copt bine si repetam aceasi pasi pentru urmatoarele 2 blaturi.



          Siropul: se pregateste exact ca aici
          Crema: Pe baie de aburi topim ciocolata impreuna cu cei 50ml de frisca lichida. Gelatina o pregatim conform instructiunilor de pe ambalaj si o adaugam peste ciocolata racita putin. Separat,mixam cei 200ml de frisca lichida (atentie sa nu mixati prea mult,frisca se va taia- AM PATIT-O :)) ). Adaugam ciocolata peste frisca si amestecam usor.


           Asamblare: Punem in forma de tort primul blat pe care il insiropam biiine. Punem apoi jumatate din crema de ciocolata si apoi urmatorul blat,la fel,insiropat. Peste al doilea blat punem restul de crema si acoperiam tortul cu ultimul blat,insiropat. Dam tortul la frigider pentru cateva ore apoi scoatem peretii detasabili.

          Din pasta de zahar (inca nu am o reteta pentru aceasta,eu am primit-o de la o prietena,dar curand voi incera si eu sa fac pasta de zahar in casa-MI-E TARE GROAZA:)) ), modelam o foarfeca si un pieptan (primul pieptan al surorii mele,cand incepuse sa aranjeze parul,fusese de aceasta forma).

          Imbracam tortul in frisca (frisca simpla sau amestecata cu gelatina) + colorantul galben. Pe margini facem niste bilute cu ajutorul posului,in mijloc asezam foarfeca si pieptanul si cateva floricele.
         Lumina nu mi-a fost prietena cand am facut tortul dar gustul intotdeauna i-a incantat pe toti ♥




          Aici sunt cateva dintre coafurile mele preferate facute de sora mea ♥ :





https://www.facebook.com/miriam.adalia/media_set?set=a.465725536801920.102700.100000934335040&type=3


8 comentarii:

  1. Gabriela5:07 p.m.

    La multi ani surorii tale! Multa sanatate si fericire!
    Si eu am trait cu o mama coafeza in casa si pot sa pun ca sunt complet de partea ta:)) foooarte tare tortul,la anul am sa il fac si eu mamei mele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa imi trimiti poza cu el cand ai facut! Te pup :*

      Ștergere
  2. Ce soada esti:)) si mie imi plac blaturile facute cu oua de la tara insa mi-e greu sa dau de ele.
    La multi ani pentru surioara ta! E foarte talentata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-i ca galbenul acela puternic incanta ochii? O zi frumoasa sa aveti :)

      Ștergere
  3. ce mi-ar place si mie sa am o sora ca a ta.Cu siguranta a tai sunt mandra de voi: coafeza si bucatareasa.
    Ador sa citesc povestioarele tale, esti o scriitoare grozava! Si foarte bun tortul!!

    RăspundețiȘtergere
  4. ceeee frumos e tortul ❤❤

    RăspundețiȘtergere

YOU SHOULD ALSO VISIT

NEWS

recentposts

CHECK IT OUT

randomposts